Sklady

Základní funkce:

  • Libovolné množství skladů.
  • Příjem na sklad – příjemku je možno vytvořit i z položek objednávky.
  • Příjem na sklad lze provést i v případě, kdy k dodávce ještě nepřišla faktura a (nebyla použita pro ocenění ani cena ze smlouvy a objednávky) a skladová položka je tedy zatím neoceněna. Pro kvalitní práci a využití všech výhod okamžitého přístupu ke skladu je třeba dbát na to, aby opravdu každý příjem byl zaznamenán.
  • Při ocenění zboží jsou použity: metoda FIFO, průměrné ceny. K ceně zboží lze doplnit dodatečné náklady na pořízení.
  • Evidence ceny
    - pořizovací,
    - běžné,
    - prodejní (práce s rabaty a slevami), ceny v zahraniční měně.
  • Přepočet pořizovacích cen zpětných příjmů.
  • Ocenění vyráběného zboží – u volné zásoby možno po zjištění skutečných výrobních nákladů včetně rozpouštění výrobních i správních režií.
  • Evidence cla.
  • Evidence skladových pohybů.
  • Srovnání vystavovaných příjemek s objednávkami.
  • Srovnání vystavované příjemky s fakturou přijatou.
  • Více měrných jednotek, automatický přepočet mezi nimi.
  • Inventura (zahrnuje více funkcí – tisk inventurního seznamu, plnění daty z inventury, srovnání evidenčních a skutečně nalezených stavů zboží, vyhodnocení rozdílů z inventury).
  • Přepracování materiálů – změna jednoho druhu skladové položky na jinou.
  • Evidence skladových karet a neomezeného množství tzv. „podkaret“, v kterých jsou evidovány individuální charakteristiky skladové položky, důležité pro skladovou evidenci (namátkou: datum doporučené spotřeby; přesné rozměry skladové položky, je-li u ní obecně stanovena větší rozměrová tolerance; číslo šarže apod; sériová čísla.). Takto lze sledovat jednotlivé skladové položky až na jednotlivé kusy.
  • Hlídání záručních dob v důsledku širokého využití evidence na podkartách.
  • Agenda práce s vratnými obaly, dovoleno použít více obalů na jednu položku skladu.
  • Uzávěrky.
  • Možnost tvorby veškerých druhů přehledů (stavy skladů, plnění objednávek, statistika obratů a zákazníků, evidence maxima, minima, „ležáků“, evidence za sklad, za zákazníka, za prodejce, ….).
  • Sledování historie na skladových kartách.
  • Čárové kódy - využití při příjmu, výdeji i inventuře.
  • Možnost grafického zobrazení skladové položky.
  • Přístup na sklad i ze vzdálených míst prostřednictvím Internetu, dovolují-li to přístupová práva (výhodné např. pro dealery, kteří si mohou ověřit okamžitý stav skladu, skladovou položku případně rezervovat a podle stavu skladu vést jednání se zákazníky).
  • Režim práce a vyhodnocování buď všech položek nebo jen položek s nenulovým skladovaným množství v aktuálním období.
  • Výdej ze skladu.
  • Dodací listy.
  • Převodky, meziskladové převodky.
  • Rezervace skladových položek ve vazbě na objednávku odběratele.
  • Předběžná rezervace na poptávky.
  • Rozčlenění skladu na sektory a evidence přesného umístění skladové položky.

Související agendy:

  • Objednávky - automatický návrh na přiobjednání v případě, kdy se množství na skladě sníží pod zadanou přípustnou hranici.
  • Účetnictví.
  • Faktury vydané – tvorba vydaných faktur na základě výdejky.
  • Faktury přijaté – kontrola příjemek na základě faktur přijatých.