Základní funkce:
- Libovolné množství skladů.
- Příjem na sklad – příjemku je možno vytvořit i z položek objednávky.
- Příjem na sklad lze provést i v případě, kdy k dodávce ještě nepřišla
faktura a (nebyla použita pro ocenění ani cena ze smlouvy a objednávky)
a skladová položka je tedy zatím neoceněna. Pro kvalitní práci a využití
všech výhod okamžitého přístupu ke skladu je třeba dbát na to, aby opravdu
každý příjem byl zaznamenán.
- Při ocenění zboží jsou použity: metoda FIFO, průměrné ceny. K ceně
zboží lze doplnit dodatečné náklady na pořízení.
- Evidence ceny
- pořizovací,
- běžné,
- prodejní (práce s rabaty a slevami), ceny v zahraniční měně.
- Přepočet pořizovacích cen zpětných příjmů.
- Ocenění vyráběného zboží – u volné zásoby možno po zjištění skutečných
výrobních nákladů včetně rozpouštění výrobních i správních režií.
- Evidence cla.
- Evidence skladových pohybů.
- Srovnání vystavovaných příjemek s objednávkami.
- Srovnání vystavované příjemky s fakturou přijatou.
- Více měrných jednotek, automatický přepočet mezi nimi.
- Inventura (zahrnuje více funkcí – tisk inventurního seznamu, plnění
daty z inventury, srovnání evidenčních a skutečně nalezených stavů zboží,
vyhodnocení rozdílů z inventury).
- Přepracování materiálů – změna jednoho druhu skladové položky na
jinou.
- Evidence skladových karet a neomezeného množství tzv. „podkaret“,
v kterých jsou evidovány individuální charakteristiky skladové položky,
důležité pro skladovou evidenci (namátkou: datum doporučené spotřeby;
přesné rozměry skladové položky, je-li u ní obecně stanovena větší rozměrová
tolerance; číslo šarže apod; sériová čísla.). Takto lze sledovat jednotlivé
skladové položky až na jednotlivé kusy.
- Hlídání záručních dob v důsledku širokého využití evidence na podkartách.
- Agenda práce s vratnými obaly, dovoleno použít více obalů na jednu
položku skladu.
- Uzávěrky.
- Možnost tvorby veškerých druhů přehledů (stavy skladů, plnění objednávek,
statistika obratů a zákazníků, evidence maxima, minima, „ležáků“, evidence
za sklad, za zákazníka, za prodejce, ….).
- Sledování historie na skladových kartách.
- Čárové kódy - využití při příjmu, výdeji i inventuře.
- Možnost grafického zobrazení skladové položky.
- Přístup na sklad i ze vzdálených míst prostřednictvím Internetu,
dovolují-li to přístupová práva (výhodné např. pro dealery, kteří si
mohou ověřit okamžitý stav skladu, skladovou položku případně rezervovat
a podle stavu skladu vést jednání se zákazníky).
- Režim práce a vyhodnocování buď všech položek nebo jen položek s
nenulovým skladovaným množství v aktuálním období.
- Výdej ze skladu.
- Dodací listy.
- Převodky, meziskladové převodky.
- Rezervace skladových položek ve vazbě na objednávku odběratele.
- Předběžná rezervace na poptávky.
- Rozčlenění skladu na sektory a evidence přesného umístění skladové
položky.
Související agendy:
- Objednávky - automatický návrh na přiobjednání v případě, kdy se
množství na skladě sníží pod zadanou přípustnou hranici.
- Účetnictví.
- Faktury vydané – tvorba vydaných faktur na základě výdejky.
- Faktury přijaté – kontrola příjemek na základě faktur přijatých.
|