 |
 |
Tato případová studie popisuje implementaci Informačního Systému
Patricie ve firmě zabývající se dodávkou a instalací výpočetní techniky,
tvorbou speciálního software a správou systému u koncových zákazníků.
Svým zákazníkům může nabídnout také celkový outsourcing IT.
Do implementace IS Patricie využívala firma počítačový systém řešící
problematiku ekonomiky, účetnictví, mezd a skladového hospodářství.
Firma však cítila potřebu integrovat do svého informačního systému
celou činnost firmy včetně evidence požadavků zákazníků, evidence
pracovních úkolů a činností vzniklých v souvislosti se zákaznickými
požadavky a to vše v návaznosti na fakturaci. Dříve využívaná evidence
v aplikaci MS Outlook neposkytovala dostatečný přehled o životních
cyklech úkolů, jejich změnách a rozpadech všem příslušným pracovníkům.
Také například evidence telefonátů formou zápisu do určeného sešitu
(tedy na papír) a způsob předávání příslušným pracovníkům nebyly
dostatečně přínosné a hlavně přesné v případech, kdy byli příslušní
pracovníci v terénu. Firma cítila, že i mnohé další evidence by
bylo třeba zefektivnit, pouze netušila, jakým způsobem.
Firma byla rozhodnuta investovat do systému, který:
- je přizpůsoben na míru jejím specifickým požadavkům,
- pokryje celé spektrum činností ve firmě,
- omezuje množství administrativní práce,
- výrazně zvyšuje přehled, umožňuje zlepšit kvalitu rozhodování
na všech řídících stupních
- poskytuje správné informace i místně vzdáleným pracovníkům,
- využívá moderní prostředky včetně Internetu
- poskytuje co největší komfort také zákazníkům firmy.
Moderních informačních systémů je na trhu velká řádka. Některé
z nich zefektivňují práci, jiné nabízejí internetové obchodování.
Řešení v oblasti ekonomiky (financí i účetnictví) bývají propracovaná.
V rozsáhlém výběrové řízení zvítězila IS Patricie díky spojení všeho
výše popsaného a také díky propracovanému systému work-flow, dále
velkému množství efektivních internetových aplikací, novým možnostem
péče o zákazníky i podpoře práce dealerů a výrazné podpoře obchodní
činnosti.
V běžné činnosti firma následně velmi ocenila řešení řetězce:
- požadavek zákazníka – z něj vyplývající úkol – provedené činnosti
- přístup zákazníků do internetových částí systému umožňující
zápis
- požadavků (objednávky, poptávky a jiné) přímo zákazníkem (nezatěžuje
pracovníky firmy)
- evidenci dokumentů a poznámek vztažených ke každému záznamu
a samozřejmě standardní vlastnosti IS Patricie jako je
- eliminace pracovního zatížení díky sdílení a přenosu informací
z ostatních částí systému
- okamžitý přístup z každému záznamu k souvisejícím záznamům
z jiných evidencí
- a jiné.
Vyjádření přínosu systému
Každému z nevýrobních pracovníků (obchodníků, fakturantek, účetních)
„ušetří“ zavedení IS Patricie několik hodin času týdny. Firma dokáže
se stejným počtem „nevýrobních“ zaměstnanců pokrýt více obchodních
případů – stoupá výkonnost a zisk firmy.
Zlepšení přehledu a zkvalitnění podkladů pro rozhodování vede k
rychlým a správným rozhodnutím, která jsou důležitá pro každodenní
činnost firmy.
Neustálý přehled o aktuálním stavu řešení požadavku zákazníka
Způsob poskytování informací z IS Patricie lze charakterizovat
slovy:
rychle – správně - přehledně
|