Některé části zmíněné stručně v předešlém textu nyní více rozepíšeme:
Adresář obchodních partnerů: obsahuje informace o partnerech včetně jejich platebních podmínek, kontaktních osob apod..
Adresář provozoven - evidence míst rozvozu, dnů rozvozu a dnů návštěv dealera. Automaticky předplněn z Adresáře firem.
Rozvozový plán i návštěvy dealerů: vztaženy k provozovnám; faktury mohou být adresovány provozovnám nebo obchodním partnerům.
Možnost sledování výdejů na provozovny (statistika).
Vyhledání v adresářích: podle různých kritérií – názvu firmy, majitele či vedoucího, provozovny, města, ulice, … U provozoven kvůli častými změnám majitelů a jejich nezaplaceným fakturám podchycení historického stavu.
V každém okamžiku lze ke každému odběrateli i provozovně zobrazit seznam faktur, seznam nezaplacených faktur, seznam objednávek a jiných.
Podpora práce obchodních zástupců:
zapisují objednávky přes mobilní PDA přístroj. Zapsané data jsou automaticky zasílána do IS Patricie, kde na základě této objednávky je zboží v příslušném termínu vychystáno.
Naopak z IS Patricie obchodní zástupci získávají přes PDA všechny nutné informace o odběrateli včetně jeho platební morálky a nezaplacených fakturách a informace o dodávaném zboží včetně jeho aktuálního stavu na skladě.
Podpora zápisu zboží objednaného ve firmě telefonicky či písemně:
Objednávané zboží je do objednávky zapsáno pomocí výběru z nabídky skladových položek – vyhledávání je velmi komfortní, jednak podle názvu či jeho části, jednak dle skupiny, do níž náleží (skupiny mají stromovou strukturu).
Na základě vytištěné objednávky je pak v příslušném termínu zboží vychystáno, automaticky je vygenerována výdejka a faktura a je vytištěn dodací list. Zároveň jsou automaticky navrženy příslušné účetní zápisy a pohyby ve skladě.
Součástí evidence u položky je i evidence
- vratných obalů (víceúrovňové – láhev, karton, příp.přepravka, paleta) i počtu zboží v těchto obalech, evidence kolkovaného a nekolkovaného zboží,
- více typů cen (nákupní, skladová, prodejní, cena odběratele kategorie 1-4 aj.) včetně cen kolkovaných i cen akčních, evidence individuálních ceníků i individuálních slev i slev na základě odběru (mimo akční ceny) i slev maximálních a slev obchodního zástupce – na základě těchto údajů a odběratele jsou automaticky navrhovány ceny při fakturaci.
- množství aktuálního, maximálního, minimálního, objednaného u dodavatelů i objednaného zákazníky, množství na prodejně Cash&Carry, množství a ceny z poslední inventury a její datum, dále hmotnosti, kvalitativní charakteristiky aj..
- dodavatele a výrobce
- čarových kódů – výrazně usnadněno vyhledávání a sledování všech pohybů položky
- další potřebné údaje.
Speciální funkce modulu Cash & Carry (rozšíření oproti modulu Maloobchod):
- kontrola aktuální ceny skladu s cenovkou a případný tisk nové cenovky,
- možnost tvorby a tisku vlastního čárového kódu u zboží, u něhož čárový kód není
Platby:
- faktury (vzniklé automaticky i ručně) lze hradit hotově i bankou.
- Tvorba pokladních dokladů i příkazů k úhradě stejně tak jako spárování faktur s pokladními i bankovními doklady může probíhat automatizovaně.
Nasazení IS Patricie umožnilo této velkoobchodní firmě zvýšit efektivitu fungování a využití lidské kapacity. Mobilní objednávkový systém umožňující přenos objednávek od obchodních zástupců a v opačném směru přenos informací o skladu i fakturách zjednodušil práci dealerů, částečná automatizace zápisu objednávky, automatizace skladových operací, automatizovaná tvorba výdejek a faktur a automatizovaný zápis do účetnictví šetří práci většině zaměstnanců firmy.
Firma dále zvažuje v blízké době implementaci tzv. chytrého skladu,který by dále výrazně usnadnil práci skladníků, umožnil snížení jejich počtu na směně při stejném či vyšším objemu zboží a rozšíření provozu z dvousměnného na třísměnný, tedy zvýšení výkonu o 1/3 při stejném počtu zaměstnanců .