naltrexone and naloxone naltrexone vs naloxone usmle click here
Strojírenská firma zabývající se výrobou vysoce přesných katalogových dílů |
|
Informace o firmě
Popisovaná firma je strojírenskou firmou střední velikosti s ročním obratem více než 600 milionů Kč zabývající se výrobou vysoce přesných katalogových strojírenských dílů a součástí určených pro speciální výroby. Těžištěm obchodní činnosti firmy je export do zahraničí, a to jak na trhy západní, tak i východní.
Dosavadní firemní praxe
Stávající IS využívaný ve firmě pokrýval operace dodavatelsko-odběratelského styku i operace týkající se ekonomiky firmy (účetnictví, banka, pokladna, mzdy a personalistika). Částečně zasahoval do technologické přípravy výroby (evidence jednoduchých kusovníků) a materiálově-technického zásobování (sklady, objednávky). Přestože šlo o systém přizpůsobený firmě na míru, komfort práce a možnost dalšího rychlého efektivního přizpůsobení SW nebyly dostačující, systém nereagoval pružně na změny ve firmě a komplikoval zavádění nových metod práce. Firma hledala systém rychlý, který by
- poskytoval prostor pro další rozvoj,
- umožňoval pružně reagovat na změny ve firmě i na změny při realizaci obchodních případů,
- automatizoval dostupné evidence,
- poskytoval informační podporu rozhodovacím, kontrolním a sledovacím funkcím,
- tvořil uživatelsky přívětivý a intuitivní nástrojem
- zvýšil komfort i zákazníkům díky využití Internetu,
- uživatelům nesvazoval ruce, ale umožňoval by jim věnovat se kreativní práci,
- respektoval individualitu firmy i individualitu jednotlivých uživatelů
- propojoval firmu s jejími pobočkami i jejími zákazníky.
Systémem, který firma zvolila, se stal IS Patricie.
Řešení IS Patricie Velice ceněnou částí systému se stal způsob řešení obchodních případů a komunikace mezi firmou a jejími i potenciálními obchodními partnery, dále využití Internetu a způsob výměny a uchovávání dokumentů (vzniknou-li v průběhu jednání). Výměna informací mezi potenciálními partnery kontraktu předchází uzavření a realizaci obchodního případu. Je důležité, aby vzájemná komunikace byla maximálně efektivní a přínosná pro obě strany, a to v době před i v době po uzavření obchodního případu.
Uzavření obchodního případu může předcházet zadání poptávky (obecně vícevariantní), v níž zákazník zjišťuje možný dodací termín a cenu požadovaného zboží. Poptávky může vznášet buď tradiční cestou (e-mail, dopis, fax, telefonát) nebo s využitím Internetu ve speciální agendě WWW poptávkový systém. Obdobně to platí i při objednávání zákazníka - opět může zadat objednávku cestou tradiční i cestou Internetu.
Jak usnadňují činnost pracovníků internetové aplikace?
· Zákazník vybírá z nabízeného sortimentu zboží a pouze dopisuje své poznámky a požadované množství a termíny dodání.
· Pracovníkům firmy odpadá zápis záznamu do příslušných evidencí (díky konverzi údajů zadaných zákazníkem v internetové aplikaci).
· U stálých odběratelů mohou být vytvořeny konverzní můstky pro export objednávek z jejich systému do IS Patricie.
Komunikace je rychlá, přesná, pohodlná, průkazná.
Na objednávku i poptávku (jakkoliv zadanou) je třeba reagovat
· zjistit reálnost splnění požadovaného množství a termínu dodání
(ověřit kapacity materiálové, strojové i lidské, případně tyto kapacity ihned rezervovat či chybějící materiál objednat),
· stanovit předběžnou cenu a zákazníkovi zaslat buď nabídku nebo potvrzení objednávky.
Toto vše IS Patricie při plném využití příslušných modulů umožňuje - firma byla příjemně překvapena škálou možností a komfortem práce, který jí systém přináší.
Dalším velkým přínosem se stala evidence skladů a práce s rezervací materiálu na skladě na objednávky.
· Systém skladové evidence s možností zachycení dodatečných charakteristik materiálu (včetně například příslušných atestů apod.) přinesl firmě zvýšení průkaznosti a systematičnosti.
· Výdejem určeného materiálu (s vlastnostmi přesně odpovídajícími objednávce) do výroby začíná výrobní proces. Podle naplánovaného termínu výroby (agenda Plánování), podle příslušných kusovníků a technologických postupů (agenda Technologie) a podle výrobních příkazů jsou materiál, polotovar nebo součástka zpracovávány a kompletovány. Veškeré výrobní operace jsou sledovány jak po stránce materiálu, tak po stránce spotřeby strojových i lidských kapacit. Po vyrobení a nutných výstupních kontrolách je hotový výrobek přijat na sklad hotových výrobků, případně rovnou expedován zákazníkovi.
· Základem kvalitního splnění objednávky je jednoznačný popis výrobku (ve víceúrovňových kusovnících), stanovení postupu jeho výroby a určení potřebného materiálu.
· Základem pro jednoznačný popis výrobku je jednoznačný popis vstupního materiálu (skladových položek) a určení jeho charakteristik (norma ĆSN, atesty, ….) - a tento popis je základem pro přesnou komunikaci mezi jednotlivými odděleními firmy a pro hladký průběh procesu výroby a objednávání.
Jak shrnout přínos IS Patricie ve firmě?
· Zajišťuje informace odkudkoliv a kdekoliv a informačním propojením zahrnuje celou firmu.
Každý pracovník firmy s příslušnými přístupovými právy může ihned zjistit například:
- které objednávky a kdy byly pro konkrétního zákazníka realizovány, které se právě realizují a v jakém jsou stavu plnění - které objednávky, kterých zákazníků a v jaké výši nejsou dosud splněny a které z nich jsou právě vyráběny - jaký je stav zaplacení objednávek splněných minulý měsíc - na které objednávky je rezervována konkrétní skladová zásoba - jaké jsou skutečné náklady na objednávku - apod..
· Značně zefektivňuje a zjednodušuje práci všem zaměstnancům: vstupní požadavky (poptávky, objednávky) mohou do systému zadávat zákazníci, většinu ostatních záznamů lze připravit automatizovaně, konverzí ze záznamu jiného (např. příjemka je navrhována z objednávky, nabídka tvořena podle poptávky, ….), vždy existuje možnost využití údajů, které už v systému jednou zadány byly.
· Přináší nové možnosti a metody práce.
· Umožňuje ke každému záznamu doplnit poznámky či přiřadit dokument - tak může být k záznamu o faktuře zobrazována originální faktura (skenovaná aj.), obdobně obchodní partner může mít u svého záznamu kopii oprávnění o registraci DIČ, o přidělení IČO apod..
· Podporuje nové metody řízení a kontroly (včetně možnosti tvorby sestav, …).
· Dovoluje firmě zpřístupnit zákazníkům své internetové stránky, na kterých mohou prohlížet své dosud podané objednávky, stav jejich plnění, stav evidence jejich zaplacení.
· Obdobné informace může firma zveřejňovat pro své obchodní zástupce, kteří také mohou díky Internetu získat informace o aktuální skladové zásobě, o stavu fakturace, o smlouvách, o úkolech na ně kladených aj..
· Neničí individualitu firmy ani jednotlivých uživatelů a vychází všem vstříc.
· Práce s ní je snadná a komfortní.
· Vedoucí pracovníci mohou vykonávat svou řídící a kontrolní činnost i v době své fyzické nepřítomnosti ve firmě.
Způsob řízení lidských zdrojů patří k velmi zajímavým prvkům IS Patricie, s kterým je zajímavé se blíže seznámit. V okamžiku, kdy si na něj uživatelé navykli, přinesl "pohodovější" práci. Způsob řešení cyklu "Požadavek"- "Úkol" - "Činnost" propojuje tři nezávislé životní cykly (životní cyklus požadavku vzniklého ve firmě i požadavku zadaného zákazníkem, životní cyklus úkolu i okruh činností), všechny tři sleduje jednak samostatně a jednak ve vzájemné návaznosti. Záleží jen na firmě, do jaké míry systém dále využije … sledování a řízení lidských zdrojů kromě optimální komunikace pracovníků firmy (bez nutnosti jejich přítomnosti ve firmě), řídící a kontrolní činnosti (kdy vedoucí pracovník a jeho podřízený se mohou v zaměstnání "míjet") může sloužit jako podklad pro fakturaci, podklad pro mzdy, podklad pro komunikaci s obchodním partnerem. |